Aktualności
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
3 – 4 latki
6:30 – 7:30
Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe. Przygotowywanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi. Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci.
7:30 – 8:10
Zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela. Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci.
8:10 – 8:30
Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe.
8:30 – 9:15
Przygotowanie do śniadania. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. 8:45 Śniadanie Usprawnianie umiejętności samodzielnego jedzenia. Mycie zębów.
9:15 – 9:45
Zajęcia dydaktyczne wynikające z Programu Wychowania Przedszkolnego zaplanowane przez nauczycielki w ramach Planu Miesięcznego.
9:45 – 11:15
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela.
(w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach)
11:15 – 11:45
Przygotowanie do II śniadania. 11:30 II Śniadanie.Czynności samoobsługowe.
11:45 – 12:30
Odpoczynek /bajkoterapia/muzykoterapia/ćwiczenia relaksacyjne/. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe. Zabawy na terenie.
12:30 – 13:45
Pobyt w ogrodzie. Czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie się i rozbieranie). Spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach) Zabawy ruchowe, zajęcia dodatkowe: zajęcia taneczno – rytmiczne, j. angielski, gimnastyka korekcyjna, logopedia.
13:45 – 14:20
Przygotowanie do obiadu. 14:00 Obiad. Czynności samoobsługowe.
14:20 – 14:50
Odpoczynek /bajkoterapia/muzykoterapia/ćwiczenia relaksacyjne/.
14:50 – 17:30
Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe, zajęcia dodatkowe. Prace porządkowe – rozchodzenie się dzieci do domów.
5 – 6 latki
6:30 – 7:30
Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe. Przygotowywanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi. Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci.
7:30 – 8:10
Zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela. Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci.
8:10 – 8:30
Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe.
8:30 – 9:15
Przygotowanie do śniadania. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. 8:45 Śniadanie Usprawnianie umiejętności samodzielnego jedzenia. Mycie zębów.
9:15 – 10:15
Zajęcia dydaktyczne wynikające z Programu Wychowania Przedszkolnego zaplanowane przez nauczycielki w ramach Planu Miesięcznego.
10:15 – 11:15
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela. (w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach)
11:15 – 11:45
Przygotowanie do II śniadania. 11:30 II Śniadanie.Czynności samoobsługowe.
11:45 – 12:30
Odpoczynek /bajkoterapia/muzykoterapia/ćwiczenia relaksacyjne/. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe. Zabawy na terenie.
12:30 – 13:45
Pobyt w ogrodzie. Czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie się i rozbieranie). Spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach) Zabawy ruchowe, zajęcia dodatkowe: zajęcia taneczno – rytmiczne, j. angielski, gimnastyka korekcyjna, logopedia.
13:45 – 14:20
Przygotowanie do obiadu. 14:00 Obiad. Czynności samoobsługowe.
14:20 – 14:50
Odpoczynek /bajkoterapia/muzykoterapia/ćwiczenia relaksacyjne/.
14:50 – 17:30
Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe, zajęcia dodatkowe. Prace porządkowe – rozchodzenie się dzieci do domów.
Czas realizacji Podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Rozp. MEN z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Dz. U. Nr 4 poz. 17)) to pięć godzin z codziennego pobytu dziecka w przedszkolu – od godziny 7.30 do 12.30
Publikacja dnia: 16.09.2014
Dokument z dnia: 24.04.2014
Dokument oglądany razy: 5 345