bip.gov.pl
A A A K
SmodBIP

Aktualności

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

3 – 4 latki

6:30 – 7:30

Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe. Przygotowywanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi. Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci.

7:30 – 8:10

Zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela. Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci.

8:10 – 8:30

Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe.

8:30 – 9:15

Przygotowanie do śniadania. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. 8:45 Śniadanie Usprawnianie umiejętności samodzielnego jedzenia. Mycie zębów.

9:15 – 9:45

Zajęcia dydaktyczne wynikające z Programu Wychowania Przedszkolnego zaplanowane przez nauczycielki w ramach Planu Miesięcznego.

9:45 – 11:15

Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela.
(w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach)

11:15 – 11:45

Przygotowanie do II śniadania. 11:30 II Śniadanie.Czynności samoobsługowe.

11:45 – 12:30

Odpoczynek /bajkoterapia/muzykoterapia/ćwiczenia relaksacyjne/. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe. Zabawy na terenie.

12:30 – 13:45

Pobyt w ogrodzie. Czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie się i rozbieranie). Spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach) Zabawy ruchowe, zajęcia dodatkowe: zajęcia taneczno – rytmiczne, j. angielski, gimnastyka korekcyjna, logopedia.

13:45 – 14:20

Przygotowanie do obiadu. 14:00 Obiad. Czynności samoobsługowe.

14:20 – 14:50

Odpoczynek /bajkoterapia/muzykoterapia/ćwiczenia relaksacyjne/.

14:50 – 17:30

Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe, zajęcia dodatkowe. Prace porządkowe – rozchodzenie się dzieci do domów.

5 – 6 latki

6:30 – 7:30

Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe. Przygotowywanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi. Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci.

7:30 – 8:10

Zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela. Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci.

8:10 – 8:30

Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe.

8:30 – 9:15

Przygotowanie do śniadania. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. 8:45 Śniadanie Usprawnianie umiejętności samodzielnego jedzenia. Mycie zębów.

9:15 – 10:15

Zajęcia dydaktyczne wynikające z Programu Wychowania Przedszkolnego zaplanowane przez nauczycielki w ramach Planu Miesięcznego.

10:15 – 11:15

Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela. (w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach)

11:15 – 11:45

Przygotowanie do II śniadania. 11:30 II Śniadanie.Czynności samoobsługowe.

11:45 – 12:30

Odpoczynek /bajkoterapia/muzykoterapia/ćwiczenia relaksacyjne/. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe. Zabawy na terenie.

12:30 – 13:45

Pobyt w ogrodzie. Czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie się i rozbieranie). Spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach) Zabawy ruchowe, zajęcia dodatkowe: zajęcia taneczno – rytmiczne, j. angielski, gimnastyka korekcyjna, logopedia.

13:45 – 14:20

Przygotowanie do obiadu. 14:00 Obiad. Czynności samoobsługowe.

14:20 – 14:50

Odpoczynek /bajkoterapia/muzykoterapia/ćwiczenia relaksacyjne/.

14:50 – 17:30

Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe, zajęcia dodatkowe. Prace porządkowe – rozchodzenie się dzieci do domów.

Czas realizacji Podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Rozp. MEN z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Dz. U. Nr 4 poz. 17)) to pięć godzin z codziennego pobytu dziecka w przedszkolu – od godziny 7.30 do 12.30



Opublikował: Adam Ostrowski
Publikacja dnia: 16.09.2014
Podpisał: Barbara Derbin
Dokument z dnia: 24.04.2014
Dokument oglądany razy: 5 100